ElektromobilitaNovinky

Začaly dodávky ET7 v Německu a Nizozemsku, první elektromobily jsou již dodány

Jak NIO slíbilo, tak také splnilo. Včera, 16. října začaly dodávky elektromobilu NIO ET7 v Německu a Nizozemsku. První majitelé tak už mají svůj vysněný elektromobil.

Na akci NIO Berlin 2022, která se konala před pár dny NIO oficiálně oznámilo svůj vstup do Německa a dalších trhů včetně Nizozemska, Švédska a Dánska. Celá akce byla dost kontroverzní, protože zástupci společnosti uvedli nový business model dodávání elektromobilů. V NIO se totiž rozhodli, že elektromobily v Evropě nebude prodávat, ale pronajímat. Tento krok fanoušky a budoucí zájemce o vozy spíše nepotěšil a společnost tak po asi 2 dnech otočila a strategii změnila. Vedle vozu na leasing tak bude v Evropě možné také elektromobily NIO koupit.

Prodej dnes reálně ještě nefunguje a zájemci si tak mohou elektromobil NIO pronajmout jen přes NIO Subscription. Žádné konkrétní datum ohledně zahájení přímého prodeje v nových evropských státech bohužel neznáme.

Včera se tak první zájemci dočkali své ET7. Dodávky začali jak v Německu, tak také Nizozemsku, další státy budou následovat.

Konkrétně model EL7 (dříve ES7) se bude v nových evropských státech dodávat od ledna 2023 a menší sedan ET5 poté od konce března.

Ptáte se, proč NIO elektromobily v Evropě pronajímá? William Li vše vysvětlil

Továrna v Maďarsku

Společnost NIO uzavřela s Maďarskou vládou dohodu o výstavbě nové továrny, která má vyrábět stanice pro rychlou výměnu baterie právě pro Evropu. S expanzí značky totiž nestačí jen nabízet různé modely elektromobilů. Je nutné také postavit infrastrukturu, kterou pro NIO tvoří právě tyto stanice Power Swap a nabíječky. Pro NIO je levnější stanice vyrábět v Maďarsku, než je složitě dovážet z Číny a a až na místě je montovat. Náklady na výstavbu jedné stanice jsou dle oficiálních informací kolem 500 000 amerických dolarů, tj. asi 11,5 milionů korun.

Zdroj: twitter.com

Související příspěvky