ElektromobilitaNovinky
Trendy

NIO nebude na nových evropských trzích auta prodávat, ale pronajímat. Je to krok správným směrem?

Tuto informaci sdělil sám CEO společnosti, William Li při rozhovoru s agenutrou Reuters. Výrobce tak sází na flexibilitu, která je klíčovým prodejním argumentem. Je ale otázka, jak to zájemci o elektromobily NIO přijmou.

Na včerejší slavnostní akci NIO Berlin 2022 společnost ukázala modely, které se budou na nových evropských trzích prodávat, respektive pronajímat. Například elektromobil ET5 s kapacitou 75 kWh si budete moci pronajmout kolem 1 000 euro na měsíc, tj. v přepočtu 24 000 Kč, a vlajkový ET7 za 1 200 euro na měsíc (29 300 Kč). Samozřejmě záleží na délce leasingu, NIO nabízí pronájem až na 60 měsíců – čím kratší bude, tím větší bude měsíční platba. Elektromobil se tak stane více dostupnějším pro běžné lidi, kteří by si například ET5 za cca 1,2 milionu korun jinak nekoupili.

Zajímavé také je, že například v Nizozemsku je více než 54% elektromobilů na leasing.

NIO leasing

Tento krok je tak nejnovějším obchodnim krokem společnosti, která již nyní umožňuje zákazníkům pronájem baterii (služba BaaS), což je nejdražší součást elektromobilu místo toho, aby si ji kupovali. S touto službou mohou majitelé vozů NIO přijet s vybitou baterií ke stanici Battery Swap a zde ji během pár minut fyzicky vyměnit za jinou.

Model ET7 bude v Německu a Nizozemsku dostupný od 16. října, a pro Švédsko a Dánsko od 15. listopadu. SUV EL7 bude poté dostupné ze začátku roku 2023 a sedan ET5 v březnu 2023.

Tento revoluční business plán společnosti NIO bude aplikován v Německu, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku, tj. na všech nových trzích, kam chce NIO do konce roku expandovat a to s modely ET7, ET5 a EL7 (dříve ES7).

Zajímavé je, že v Číně a Norsku se společnost drží tradičního modelu “make-to-order”, kde vytváří produkty na míru zákazníkům a udržuje nízké skladové zásoby. Důvodem jsou možná opravdu bohaté dotace na EV od státu a leasing by se v Číně a Norsku nemusel vyplatit.

V aplikaci NIO App a na sociálních sítích mají lidé rozpoluplné pocity – někteří model chválí a fandí mu a jiní se zamýšlí nad tím, jak něco takového mohlo NIO udělat.

Do komentářů nám dejve vědět, co si o tomto kroku myslíte. Je to pro vás NIO nyní dostupnější, než kdyby bylo prodáváno za plnou cenu?

Zdroj: finance.yahoo.com, twitter @AfonsoEV, twitter @NIOAdmirer

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Související příspěvky