ElektromobilitaNovinky
Trendy

150kWh baterie od Nio bude uvedena do provozu v Q2 2024

150kWh polotuhá baterie společnosti Nio bude uvedena do provozu ve druhém čtvrtletí, což představuje největší kapacitu baterie vyráběné sériově na čínském trhu osobních automobilů. Modely Nio vybavené touto baterií budou mít dojezd až 1 055 km.

Po několika odloženích se 150kWh polotuhý bateriový systém společnosti Nio konečně začne uvádět do provozu během několika měsíců. Nio dnes sdělilo, že 150kWh akumulátorová sada s ultra dlouhým dojezdem bude uvedena do provozu ve druhém čtvrtletí.

Tato baterie představuje největší kapacitu v sériové výrobě v segmentu osobních vozidel na domácím trhu. Modely Nio vybavené touto baterií mají dojezd až 1 055 km. Společnost Nio poprvé představila 150kWh polotuhou baterii při uvedení sedanu ET7 na trh 9. ledna 2021 během akce Nio Day 2020.

Bateriové články s kapacitou 360 Wh/kg pocházejí od místního startupu Beijing WeLion New Energy Technology, který začal dodávat společnosti Nio 30. června 2023. Podle společnosti Nio váží nový 150kWh bateriový systém 575 kg, což je o 20 kg, tj. 3,6 %, více než 555 kg 100kWh systém.

Dne 17. prosince 2023 řídil zakladatel a generální ředitel společnosti Nio, William Li, sedan ET7 s baterií o kapacitě 150 kWh, aby demonstroval dojezd v reálných podmínkách. Po ujetí 1 044 kilometrů měl tento ET7 podle společnosti Nio zbývající nabití 3 % a dojezd 36 kilometrů.

Místní média Jiemian citují společnost WeLion, která očekává zahájení dodávek polotuhých baterií společnosti Nio ve velkém v dubnu 2024. Přesný rozsah dodávek bude určen na základě poptávky společnosti Nio a očekává se postupné zvyšování tempa. 150kWh baterie je v současné době nákladná kvůli nové technologii. Spoluzakladatel a prezident společnosti Nio Li-Hung Chin naznačil, že cena této baterie bude přibližně stejná jako cena modelu ET5.

Společnost WeLion vyvinula bateriové články s technickou a finanční podporou společnosti Nio. Společnost Nio původně plánovala společný vývoj baterií s čínským gigantem CATL, ale tato nabídka byla zamítnuta kvůli vysokým nákladům. Následně si společnost Nio vybrala společnost WeLion.

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Zdroj
cnevpost.com

Související příspěvky