ElektromobilitaNovinky
Trendy

Ptáte se, proč NIO elektromobily v Evropě pronajímá? William Li vše vysvětlil

Rozhovor se uskutečnil s novináři po skončení speciální akce NIO Berlin 2022, kde společnost představila své plány do budoucna a také kontroverzní obchodní model pro Evropu.

Li uvedl, že 20 % evropských spotřebitelů si chce automobily kupovat a vlastnit. Vzhledem k tomu, že NIO je teprve na začátku svého obchodního modelu, tak chce oslovit zbylých 80 % zájemců o automobil.

V rozhovoru následně také zaznělo, že leasingové společnosti mají v Evropě skoro 60 % podíl (například v Nizozemsku má svůj elektromobil pronajmuto 54 % uživatelů). V některých zemích evropy má tak leasing větší podíl, než vlastnění vozidla napřímo.

NIO Subscription

Strategie společnosti NIO se v jednotlivých regionech Evropy liší, například v Norsku prodává elektromobily v závislosti na místní kultuře spotřeby automobilů, uvedl William Li. Norsko má také velice štědré státní dotace na elektromobil, takže leasing by se v této zemi nemusel vyplatit.

NIO nebude na nových evropských trzích auta prodávat, ale pronajímat. Je to krok správným směrem?

Na čínském trhu se NIO nemůže snažit nabízet podobné leasingové služby a to kvůli problémům s licencemi na vozidla, ale Evropa tento problém nemá, řekl CEO NIO, William Li.

Podle Qin Lihonga, spoluzakladatele a prezidenta společnosti NIO, je cena pronájmu vozidel NIO přibližně stejná jako u značek Porsche a Mercedes-Benz, což je adekvátní. NIO také navíc poskytuje různé dodatečné služby, což konkurence nemá. Společnost obecně do budoucna míří k tomu, že vozidlo se stane službou, stejně jako třeba Netflix či Spotify.

Uvídíme tedy, jak si celý obchodní model povede a zda NIO vsadilo na správnou kartu. Je také možné, že pár let bude NIO v Evropě vozidla pronajímat, což může být jakýsi testovací režim a v budoucnu k možnosti vzít si auto na leasing bude také možnost přímého odkupu. To ovšem není vyjádření Williama Li, ale naše doměnka.

Zdroj: cnevpost.com

Související příspěvky