Analýzy

Vedení automobilky NIO dělá skvělé kroky, ale akcie stagnují. Je tohle správný čas nakoupit?

Dnes bych se rád zaměřil na mou oblíbenou společnost NIO, která může působit dojmem, že už delší dobu stagnuje. Vlastně se ani nedivím, celý letošní rok je víceméně vývoj takový, že akcie buď silně rostou a nebo se prudce propadají – konečný výsledek je však vždy takový, že se akcie udrží okolo 20$ za akcii. Proč tomu tak je? Co společnost aktuálně tíží a jaké hlásí pokroky do budoucna?

Vývoj ceny akcií NIO je v letošním roce jako na horské dráze. Chvíle lepších zpráv jsou následně smazány sérií negativních zpráv, což nakonec vede k tomu, že se cena drží okolo 20$ (při pohledu na graf výkonnosti je dnešní cena srovnatelná s tou únorovou a nebo také klidně březnovou či dubnovou).

Co společnost aktuálně tíží?

 

Na první místě byl, je a bude covid, který se neustále vrací jako bumerang, který sráží výkony společnosti. Nadále pak máme smíšená ekonomická data ze strany Číny a přetrvávající problémy ohledně možného delistování z americké burzy (tento problém však trápí stovky společností).

Dalším negativním faktorem jsou zprávy o inflaci, které jsou obzvláště špatné pro růstové akcie, jako je Nio, protože jak vysoká inflace, tak vyšší úrokové sazby, s nimiž bude Federální rezervní systém bojovat, zvyšují náklady na podnikání, což těmto společnostem ztěžuje růst.

  • Ačkoli máme ve hře mnoho negativ a neznámých, musíme uznat, že společnost dělá opravdu skvělé kroky pro budoucí rozvoj a expanzi. 

V čem společnost za poslední měsíce pokročila?

 

  • Začátkem srpna mělo NIO v Číně 1034 stanic pro výměnu baterií a 262 dálničních elektráren.

NIO Mapa

Na začátku května bylo v Číně “pouze“ 915 stanic pro výměnu baterií a 241 dálničních elektráren a 783 rychlodobíjecích stanic.

NIO Mapa

NIO postupně začíná pokrývat celou Čínu a spojuje nejdůležitější body, které jsou potřebné pro souvislou dopravu bez rizik napříč jejím územím. V současné době se pracuje i na dlouhém úseku, který vás dovede bez problémů až do Mongolska.

  • Navíc přichází překvapivé prohlášení ze strany Pekingu, což je samozřejmě býčí signál pro NIO – Peking chce mít do roku 2025 ve městě 700 000 nabíjecích stanic a 310 stanic pro výměnu baterií.

Přestože covid značně narušil výrobu společnosti NIO, tak máme poměrně slušné meziroční nárůsty 👇

Společnost NIO dodala v červnu 2022 zákazníkům 12 961 vozidel, což představuje výrazný meziroční nárůst o 60,3 %. NIO celkově dodalo ve 2. čtvrtletí 2022 zákazníkům 25 059 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 14,4 %.

NIO Deliveries

NIO dělá také obří pokroky z pohledu expanze. Během posledních pár měsíců bylo otevřeno několik “Nio house“ napříč státy EU. Navíc začíná úspěšně mapovat zdejší terén a přizpůsobuje tomu své auta. Nejnovější video ukazuje, že NIO mapuje Portugalsko.

Systém NAD, který můžete vidět na videu pracuje s algoritmy vnímání, lokalizací, strategií řízení a softwarem platformy vyvinutým interně“. NAD bude postupně „pokrývat případy použití rychlostních silnic, městských oblastí, parkování a výměny baterií, aby umožnil bezpečnější a relaxační zážitek z autonomní jízdy z bodu A do bodu B,“ říká společnost.

  • Další bodem, který stojí za pozornost je nový model společnosti NIO, o kterém jistě víte, pokud společnost sledujete (ES7 SUV, který je konkurentem Tesly modelu Y a X).

NIO představuje významné partnerství

 

NIO partnership

Poskytovatel LiDAR společnosti NIO (Innovusion) vstupuje do strategického partnerství s technologickou firmou TuSimple, která pracuje na plně autonomních kamionech.

  • LiDAR bude sloužit jako primární kamerový radar na modelech těžkých nákladních vozidel TuSimple.

TOP body

  • Vzhledem k tomu, že NIO nadále zvyšuje tržby a zlepšuje ziskovost, cena jejích akcií by měla být v nadcházejících letech mnohem vyšší.
  • Analytik Citigroup Jeff Chung v červnu opakoval svůj cenový cíl firmy ve výši 87$ za akcii, což je při pohledu na procenta víc jak 360% potenciál.
  • Management společnosti celkově očekává nepřetržitý příliv objednávek. Jediný zádrhel je však ve strategickém umístění továren společnosti, protože při každé vlně covidu je společnost jednou z prvních zasažených.
  • NIO uvede na trh produkty a služby v Německu, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku.
  • Marže a ziskovost sice doposud nebyla ideální, ale blížíme se bodu zlomu (do pár let by mohl být pohled na tyto data výrazně lepší).
  • Během příštích 2 let můžeme očekávat další atraktivní modely značky Nio.
  • Nio také rozhazuje své sítě a v blízké budoucnosti máme očekávat najmutí odborníků z USA a případnou expanzi.

Rizika pro NIO a závěr

Navzdory mému býčímu výhledu existují různá rizika, které musíte brát vždy v potaz. Čínský covid debakl by mohl dál pokračovat. Obavy z delistování přetrvávají a další škodlivé faktory související s ústřední protistranou by proto mohly i nadále tlačit na cenu akcií NIO. Společnost by také mohla narazit na různé výrobní problémy a nemusí dosáhnout růstu příjmů, který si představují. Vozidla NIO navíc mohou zaznamenat pokles poptávky na základě zhoršené finanční situace nakupujících, což přináší riziko nejen NIO, ale i konkurenci. Za předpokladu, že vše půjde dobře a dle plánu, existuje značný potenciál pro budoucí odměny. Posouzení rizik však nechám na vás, tak jako posouzení, zda se jedná o výhodnou investici. Můj názor se nijak nemění a stále se držím dlouhodobého horizontu, kde vidím NIO  na naprosto odlišných hodnotách, než je právě dnes. Investujete do akcií NIO?

Upozorňuji, že se nejedná o finanční poradenství. Každá investice musí projít důkladnou analýzou.

Článek původně vyšel na investiční platformě Bulios.com, sledujte i zde náš profil.

 

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Čeština‎English