AnalýzyElektromobilita
Trendy

Zhodnocení o stovky či tisíce procent aneb jak budou vypadat akcie Nio za 5 let?

Odvětví elektrických vozidel se svými vyhlídkami a výzvami nabývá na převaze již několik let, ale v poslední době jsou zvláště patrné známky rozšířeného přijetí elektromobilů. Jedním z vítězů v příštích letech se mimo jiné zdá být čínský výrobce elektrických vozidel (EV) Nio.

Co se děje s akciemi NIO?

Výrobce elektrických vozidel (EV) Nio má za sebou mizerný rok, kdy jeho akcie během minulého víkendu klesly o 65 %. Nedostatek polovodičových čipů, čínská strategie nulového COVID (která vedla k přerušení výroby) a historicky vysoká inflace jsou protivětry, které působí proti společnosti.

Pravdou je, že Nio, stejně jako další čínské společnosti, budou pravděpodobně i nadále pociťovat volatilitu díky blokádám, které prosazuje čínská vláda. To způsobí problémy dodavatelským řetězcům, což následně poškodí produkci a zisky. Sektor elektrických vozidel (EV) již pociťuje tento druh bolesti, přičemž nedostatek čipů ovlivňuje zásoby v posledních několika letech. Částečně je to způsobeno karanténními opatřeními, která zdržela pracovníky v továrnách.

 


Jaké jsou ale dlouhodobé vyhlídky společnosti? Mohla by cena akcií překonat své 52týdenní maximum, nebo možná ještě vyšší za pět let? Jsou na kartách trojčíslí? To vše vesměs závisí na růstu společnosti Nio jako podniku. Současná tržní kapitalizace společnosti se pohybuje kolem 17 miliard dolarů. Dlouhodobí investoři by měli chtít, aby toto číslo dosáhlo nebo přesáhlo 100 miliard dolarů za pět let, přinejmenším. To v žádném případě není nemožné. Vezměte v úvahu, že za tři měsíce do září 2022 Nio dodalo 31 607 EV . To představuje meziroční (meziroční) nárůst o 29,3 %.

A tady je další překvapivá statistika. Tržby společnosti Nio za druhé čtvrtletí 2022 vzrostly meziročně o 18 % na ekvivalent 1,54 miliardy USD.  Jedná se tak o nejnižší meziroční nárůst od března 2020. Přesto to není vůbec špatný výkon pro společnost, jejíž existence byla před pár lety ohrožena.

Nio používá důmyslnou strategii evropské expanze

Čínský výrobce elektromobilů Nio konkretizoval své plány expanze v Evropě i mimo ni. Do roku 2023 plánuje automobilka EV nainstalovat v Evropě 120 stanic pro výměnu baterií (ve srovnání s 900+ v Číně) a do roku 2025 rozšířit svou přítomnost do více než 25 zemí a regionů po celém světě .

Norsko bylo prvním zámořským trhem, který nabídl kompletní nabíjecí infrastrukturu společnosti – včetně stanic pro výměnu baterií. Po loňském vstupu na norský trh bude Nio uveden na trh v Německu, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku v roce 2022. Již letos bylo jasné, že prodej bude zahájen v Německu, kde se sedan ET7 ukázal na IAA Mobility v září. Nio tehdy potvrdil, že první ET7 budou dodány v Německu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 a že elektrické SUV ES8 nebude prvním modelem, který bude uveden na trh, jako je tomu v Norsku. Později má následovat menší sedan ET5 jako objemový model.

Uvedení na trh přichází jako nekonvenční krok společnosti, který umožňuje zákazníkům spíše pronajímat než kupovat vozidla (na rozdíl od těch, která prodává přímo v Norsku) prostřednictvím své nejnovější služby nazvané „NIO Subscription“. Kromě toho mohou zákazníci Nio místo nabíjení aut doma zajet do stanice pro výměnu baterií, kde si během několika minut nainstalují nový napájecí zdroj.

Celkově, navzdory ekonomickému zpomalení, projekt společnosti Nio ukazuje, že čínská značka elektromobilů není v žádném případě připravena zabrzdit evropskou expanzi. Nyní více než kdy jindy sází čínská společnost EV na rostoucí poptávku spotřebitelů a vládní pobídky , aby pomohla podpořit provoz v Evropě.

Závěr: Kde bude NIO Stock za pět let?

Evropská strategie leasingu EV společnosti Nio se může ukázat jako skvělý tah, protože by nakonec mohla vést k prodeji vozidel. Kromě toho společnost Nio již vykazuje silné celkové dodávky elektromobilů a růst tržeb. Tržní kapitalizace 100 a více miliard dolarů a trojciferná cena akcií by proto měly být do pěti let hračkou. 

DISCLAIMER: Veškeré informace zde uvedené mají pouze informační charakter a žádném případě se nejedná o investiční doporučení. Vždy si dělejte vlastní analýzu

Příspěvek vyšel původně na webu bulios.com

Související příspěvky