ElektromobilitaNovinky

NIO už má v Číně 1500 Power Swap stanic. Do konce roku jich bude 2 300

Před pár dny dosáhla společnost NIO významného milníku – v Číně má již 1 500 stanic a vypadá to, že NIO splní roční cíl, který je stanoven na 2 300 stanic. 

NIO ve své zprávě pro média informovalo, že celkem se uskutečnilo již 24 milionů výměn, což vychází na asi 50 000 denně. A to je skvělé číslo. 

Z těchto stanic je 410 u dálnic a významných tahů, přičemž ve velkých městech NIO informuje, že průměrná vzdálenost domu / kanceláře majitelů elektromobilů NIO (72,44 %) od stanice je 3 km.

Otevřeno i pro třetí strany

Síť NIO pro výměnu baterií je otevřená i pro jiné značky, stejně jako je to u cloudových služeb, oznámil William Li, generální ředitel společnosti.

NIO chce, aby ostatní společnosti sdílely a budovaly infrastrukturu pro výměnu baterií, řekl William Li, který se o tomto záměru zmínil během rozhovoru pro média během China EV 100 Forum a řekl, že o této záležitosti proběhly diskuse mezi jinými automobilkami a NIO.

Co je Battery Swap stanice?

Účel stanice je tak rychlá výměna baterie vozu, tj. odpadá časově náročnější nabíjení akumulátoru. To se hodí v případě, kdy chcete ušetřit čas a nebo z nějakého jiného důvodu nechcete čekat 10, 20 minut na dobití baterie u nabíječky. Elektromobily NIO už jsou totiž od začátku navržené právě s ohledem na tento účel a vybitou baterii můžete vyměnit za plně nabitou za 2-3 minuty. A to je velká časová úspora.

Aktuálně existují 3 generace těchto stanic, které se odlišují v kapacitě baterií, které jsou stanice schopny pojmout a také maximálním denním počtem výměn. Novejší stanice také vyměnují baterie rychleji, než ty starší.

  • 1. generace – vnitřní kapacita 5 baterií, až 120 výměn denně
  • 2. generace – vnitřní kapacita 13 baterií, až 312 výměn denně (nejrozšířenější v Číně a Evropě)
  • 3. generace – vnitřní kapacita 21 baterií, až 408 výměn denně. Byla oznámena na NIO Day 2022 a instalovat se začne na jaře 2023.

Důležité je zmínit, že stanice mohou využívat pouze uživatelé, kteří mají elektromobil NIO zakoupený se službou Baas, tj. Battery as a Service. Battery as a Service je služba spočívající v tom, že si můžete koupit elektromobil NIO bez baterie. Cena vozu je poté výrazně levnější a akumulátor si pronajímáte za měsíční poplatek. Zajímavostí je, že ani NIO tyto baterie nevlastní, ale pronajímá si je od výrobce CATL na leasing. Pokud si službu Baas neplatíte, nemůžete využívat tyto stanice a baterii elektromobilu musíte nabíjet klasicky u nabíječek.

Je mi 32 let, jsem ženatý a mám syna 🙂 Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu jako SEO specialista, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie a z brandu se stává pomalu lovebrand. NIO má obrovský potenciál a do konce dekády bude jméno společnosti v podvědomí běžných lidí.

Přes
cnevpost.com

Související příspěvky