ElektromobilitaNovinky

NIO včera otevřelo 1 000. stanici Power Swap

Počet stanic Power Swap, jak se oficiálně stanice pro rychlou výměnu baterie jmenují, dosáhl jubilejní tisícovky. Je to jen 10 dní, co jsme vás informovali, že NIO otevřelo stanici s pořadovým číslem 995.

Zajímavostí je, že právě stanice s pořadovým číslem 1 000 se nachází ve městě Lhasa v Tibetu a využívá naprosto čistou energii, která pochází ze slunce a vodních zdrojů. Tato stanice je také umístěna v nejvyšší nadmořské výšce a to asi 3 656 m.n.m.

Číňané staví opravdu vysokým tempem, období staveb od 200. do 1 000. stanice trvalo jen 15 měsíců a denně tak byly v průměru otevřeny 2 nové Power Swap stanice. V tomto období NIO postavilo čtyřikrát více výměnných stanic, než kolik jich bylo celkem za poslední 3 roky. Náklady na výstavbu jedné stanice jsou dle oficiálních informací kolem 500 000 amerických dolarů, tj. asi 11,5 milionů korun.

NIO-Power-graph-EN

Majitelé elektromobilů NIO provedli od začátku existence Power Swap stanic více než 10 milionů výměn baterií, což dělá denní průměr kolem 30 000 výměn. Každých 2,8 vteřiny vyjede ze stanice Power Swap elektromobil NIO s plně nabitou baterií. Jedna výměna baterie trvá asi 3 minuty.

Nabíječky zejména na východě Číny, Evropa je v pořadí

Stanice a nabíječky pro elektromobily se nachází zejména ve východní části Číny. Podstatně hůř je na tom západní část, kde je výměnných stanic a také nabíječek málo a je to dáno zejména geografických charakterem území – na západní části se nachází Himaláje a postavit zde nějakou smysluplnou síť stanic bude asi větší problém, než na východní části. Na západě tak naleznete jednu stanici u města Urumči.

Co se týká Evropy, tak zde je výměnná stanice umístěna v hlavním městě Norska, Oslu. NIO má v plánu rozšířit výměnné stanice do dalších 20 států. Tento rok má totiž automobilka expandovat také do sousedního Německa, Nizozemí, Dánska nebo Švédska.

Na videu níže se můžete podívat na to, jak celý proces výměny baterie funguje:

NIO není jediné

S nápadem na stanice pro výměnu baterií ale nepřišlo jen NIO ale také výrobce akumulátorů Amperex Technology, který začíná stavět stanice EVOGO. Budoucnost bude tedy velice zajímavá a může se jednat o revoluci v nabíjení elektromobilů.

Zdroj nio.com

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Související příspěvky