Testování NIO ET5 v Berlíně. Jaké jsou pocity z přímého konkurenta Tesly Model 3?
Nedávno jsem měl skvělou příležitost se opět dostat k možnosti řídit další NIO a to sice NIO ET5, který je jako další model určený pro evropský trh i když ne tak zcela, protože v blízké budoucnosti se dostaví další úpravy tohoto modelu. Bude se jednat například o absenci NOMI, která bude pouze jako option (volitelná). Místo toho bude pro evropský trh pouze tzv. NOMI Halo, kterou si můžeme představit jako Alexu od Amazonu. Nebude tolik komunikativní jako současná NOMI, ale to se domnívám, že bude spíše přínosem.
NIO ET5 se v poslední době těší velkému zájmu ze strany motoristů po celém světě. V Berlíně jsem navštívil velmi krásný NIO House na který se můžete podívat zde.
NIO ET5 je elektromobil s moderním designem a vysokou úrovní výkonu a rozhodně naprosto prémiovým zpracováním. V základní výbavě najdete takové věci jako ventilované a vyhřívané sedačky a to včetně masážního systému vepředu i vzadu. Testovaná verze měla kapacitu baterie 100 kWh a při předání jsme dostali automobil o zhruba o 90 % nabití baterie a 590 km dojezdu. To znamená, že by toto auto na plné nabití dojelo něco přes 600 km. Díky tomu je NIO ET5 ideálním vozem pro dlouhé cesty a pro každodenní použití.
Další výhodou NIO ET5 je jeho moderní interiér s velkým množstvím funkcí a technologií. V interiéru vozu najdete například velký dotykový displej s možností ovládání různých funkcí elektromobilu. Asi i vše na co byste mohli naraziti v Tesle. Logika ovládání je opravdu velmi podobná. Oproti Tesle však nechybí menší displej před volantem, ale stejně jako u ET7 i zde se mi zdálo, že volat celkem blokuje pohled na tento menší displej. Asi by auto slušel tzv. yoke.
NIO ET5 je také velmi bezpečným vozem, získalo od NCAP plných 5 hvězdiček. Elektromobil je vybaven například systémem pro detekci chodců nebo systémem pro automatické brzdění.
Celkově lze říci, že NIO ET5 je moderním a výkonným elektromobilem s mnoha funkcemi a technologiemi, se kterými se dá počítat i v daleko dražších vozech jako je Mercedes-Benz EQE. Pokud hledáte spolehlivý elektromobil s vysokou kapacitou baterie a moderním designem, NIO ET5 je určitě tou správnou volbou.
NIO ET5 začíná na cenovce 47 500 EUR (1 115 000 Kč) bez baterie. Za ní si musíte ještě připlatit dalších 12 000 EUR (280 000 Kč) za 75kWh a 21 000 EUR (493 000 Kč) za 100kWh.
Pokud máte o ET5 zájem, můžete ho mít i u nás v České republice, a to díky naší službě dovozu elektromobilů NIO.