ElektromobilitaNovinky
Trendy

Od 21. listopadu bude spuštěn nákup elektromobilů NIO v Evropě

Před pár týdny se konala prezentace společnosti NIO nazvaná NIO Berlin 2022. Na této konferenci představila společnost svůj business plán pro německý, nizozemský, dánský a švédský trh, který vyvolal řadu debat a kontroverzí.

Na akci byly představeny modely ET7, ET5 a EL7 (původní ES7). Největší debata ale byla kolem business modelu, který NIO pro Evropu představilo. Elektromobily totiž nechtěl čínský výrobce koncovým zákazníkům prodávat, ale pronajímat přes NIO Subscription. To samozřejmě vyvolalo vlnu otázek a drtivé většině lidí se krok vůbec nelíbil.

NIO leasing

NIO tak již po 2 dnech plány otočilo a slíbilo, že elektromobily bude možné v Evropě nejen pronajmout, ale také koupit. A právě nyní víme oficiální datum, kdy si budete moci elektromobil NIO koupit – 21. listopad.

Máme toho ještě hodně před sebou a v tento den poskytneme další podrobnosti (o cenách a službách, BaaS), uvedla společnost NIO.

Společnost NIO představila evropským spotřebitelům modely ET7, EL7 a ET5 ale obchodní model, který uživatelům umožňuje pouze pronájem, nikoli odkup, vyvolal určité kontroverze. Zajímavé je, že v Číně a Norsku se společnost drží tradičního modelu „make-to-order“, kde vytváří produkty na míru zákazníkům a udržuje nízké skladové zásoby. Důvodem jsou možná opravdu bohaté dotace na EV od státu a leasing by se v Číně a Norsku nemusel vyplatit.

Například elektromobil ET5 s kapacitou 75 kWh si budete moci pronajmout kolem 1 000 euro na měsíc, tj. v přepočtu 24 000 Kč, a vlajkový ET7 za 1 200 euro na měsíc (29 300 Kč). Samozřejmě záleží na délce leasingu, NIO nabízí pronájem až na 60 měsíců – čím kratší bude, tím větší bude měsíční platba.

Ptáte se, proč NIO elektromobily v Evropě pronajímá? William Li vše vysvětlil

 

21. listopadu se tedy dozvíme bližší informace včetně ceníků jednotlivých modelů a služeb. Na to jsme velice zvědaví a zajímavé bude také cenové porovnání mezi různými státy. Na této situaci je krásně vidět, jak firma naslouchá majitelům elektromobilů NIO a také fanouškům. Málokterá společnost by dokázala strategii otočit a uznat tak, že možná udělala krok vedle a situaci podcenila.

Zdroj: cnevpost.com

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Související příspěvky