Novinky

NIO ve Švédsku nebude mít konkurenci, řekl viceprezident NIO pro Evropu

V pondělí se ve švédském Stockholmu konal summit, který byl uspořádán před expanzí společnosti NIO právě do této severské země.

Dle viceprezidenta NIO pro Evropu, Huia Zhanga se NIO ve Švédsku konkurence, kterou tvoří výhradně Tesla a lokální Polestar, nebojí. Řekl to v rozhovoru pro finanční noviny Dagens Industri. Firma totiž hodně sází na své nové obchodní modely a revoluční systém výměny baterií, což žádná jiná automobilka neprovozuje.

NIO plánuje vstoupit do Švédska už v průběhu tohoto roku a v plánu jsou také země, jako Německo, Dánsko a Nizozemsko. CEO společnosti NIO, William Li, před pár dny potvrdil, že NIO bude v Maďarsku stavět novou továrnu na výrobu stanic pro rychlou výměnu baterie. Tímto krokem je tak NIO Evropě blíže, než si myslíme a tyto stanice budou postupně stavěny také ve Švédsku a dalších zemích, kam NIO časem expanduje. Infrastruktura jde totiž ruku v ruce s nabízenými modely.

Koncem března byl ve švédské Uppsale spatřen model NIO ES8 s funkcí autonomního řízení NAD (NIO Autonomous Driving). Je tedy prakticky potvrzené, že NIO již své vozy ve Švédsku testuje a je jen krůček od toho, aby vstoupilo na švédský trh. 

Kraluje KIA

Co se prodejů elektromobilů ve Švédsku týká, tak zde kraluje jihokorejská KIA. Ta prodala v prvním čtvrtletí 2022 3 407 elektromobilů, což je téměř 17 % podíl. Za Kiou je poté Tesla s 3 136 prodanými kusy a po ní následuje VW, Volvo, BMW a místní Polestar je až na 6. místě s 1 188 kusy. 

Podíl prodaných EV ve Švédsku za první čtvrtletí 2022:

  1. KIA, 3 407 kusů, 16.9% podíl
  2. TESLA, 3 136 kusů, 15.5% podíl
  3. VOLKSWAGEN, 2 431 kusů, 12% podíl
  4. VOLVO, 1 607 kusů, 8% podíl
  5. BMW, 1 269 kusů, 6.3% podíl
  6. POLESTAR, 1 188 kusů, 5.9% podíl

Ambiciózní plán

Společnost NIO se také vyjádřila, že do konce roku 2025 bude přítomna ve 25 zemích. To je ambiciózní plán a my ji jen držíme palce. 

Zdroj: eletric-vehicles.com

 

Mám rád technologie a nové věci, v minulosti jsem psal články zaměřené na společnost Apple pro velké české magazíny, v posledních pár letech jsem se ale přeorientoval na elektromobily. Pracuji v marketingu se zaměřením na SEO. Na NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie. Dle mého názoru má NIO obrovský potenciál a do konce dekády bude brand společnosti v podvědomí běžných lidí.

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button

Používáte blokování reklamy

Pokud chcete web používat, vypněte si prosím AdBlock nebo jiný blokátor reklamy. Děkujeme.