Novinky

Audi definitivně vyhrálo soudní spor s NIO. Modely ES6 a ES7 jsou zaměnitelné s Audi S6 a S7

Audi podalo v polovině června 2022 u mnichovského soudu žalobu na automobilku NIO. Žaloba tvrdí, že NIO porušuje u svých modelů ES6 a ES7 ochranné známky, které vlastní Audi na své sportovní sedany S6 a S7. A právě včera padnul rozsudek, kdy dal soud za pravdu Audi.

Aktualizace:

Soudní spor vyhrála po 15 měsících společnost Audi. Soudce poznamenal, že název NIO je ve skutečnosti odlišný od názvu Audi, ale písmeno „E“ k odlišení nestačí, protože by mohlo dojít k záměně s elektrickými modely Audi.

Tento spor je ta také důvod, proč NIO přejmenovalo v Evropě své SUV EL7 z původního ES7. Do komentářů nám dejte vědět co si o celém sporu myslíte a zda byste si Audi S6 s NIO ES6 opravdu nechtěně zaměnili.

Původní článek z 17. června:

NIO má v plánu v Q4 tohoto roku expandovat právě do Německa (ale i dalších zemí Evropy), kde uvede model ET7, který půjde právě proti Audi S6. Žaloba tak může být jeden z důvodu, jak zpomalit expanzi značky.

Relevantní názor na to má odborník na automobilový průmysl a profesor Ferdinand Dudenhöffer z Centra pro automobilový výzkum v Duisbergu. Ten se vyjádřil slovy, že pravděpodobnost záměny SUV za sportovní sedan je celkem nízká a osobně si myslí, že tento krok bude pro německé Audi spíše kontraproduktivní. Už minimálně z toho důvodu, že Audi má v Číně velké prodeje a Číňané tak po tomto kroku nemusejí vnímat značku Audi pozitivně. Přeci jen Němci útočí na jejich domácní značku a největšího potencionálního konkurenta Tesly.

Nyní si tedy musíme počkat, jak celá kauza dopadne. Žaloba je také krásnou ukázkou toho, že NIO není žádný malý výrobce a i německý obr Audi, založený v roce 1909 má před konkurencí strach a snaží se ji zastavit všemožnými kroky. 

Zdroj: carscoops.com

Je mi 31 let, jsem ženatý a mám syna 🙂 Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu jako SEO specialista, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie a z brandu se stává pomalu lovebrand. NIO má obrovský potenciál a do konce dekády bude jméno společnosti v podvědomí běžných lidí.

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *