ElektromobilitaTesty aut
Trendy

Rychlý pohled na elektroskútr Horwin SK3: skvělý parťák do města

Od Horwin.cz jsme dostali na test nejlepší elektroskútr čínské značky a to model SK3. Je to skvělý elektrický skútr s dlouhým dojezdem, výkonným motorem a stylovým designem. Je ideálním dopravním prostředkem pro městské prostředí a to jak pro jednoho, tak také dva cestující.

SK3 je poháněn motorem s nominálním výkonem 3,1 kW a maximálním výkonem 6,3 kW a rychlost dokáže vyvinout až na 90 km/h a dojezd má až 150 km  –  to ale v případě, že máte pod sedadlem kromě jedné baterie, ještě druhou. Každá vám tak dá dojezd asi 75 – 80 km a je jen na vás, zda si koupíte skútr s jednou, nebo dvěma bateriemi. Tento model je nejvýkonnější z celé nabídky skútrů Horwin.

Vzhled a provedení

SK3 je krásný, minimalistický a moderní. Na test jsme ho dostali v barvě antracit, ale k dispozici je také v dalších, jako třeba metalická modrá a metalická zlatá. Když za skútr usednete, jako první vás zaujme displej, který je krásně čitelný na přímém slunci a zobrazuje všechny podstatné informace o jízdě – rychlost, doba od posledního nastartování, počet najetých kilometrů, jízdní režim a dojezd. Displej je opravdu pěkný a snadno se v něm orientuje.

 

Na skútru nikde nic nevrže a vše hezky lícuje. SK3 je vyroben opravdu kvalitně a nemáte pocit, že byste jeli na něčem levném. Koneckonců tento model stojí téměř 130 000 Kč, což na skútr není málo. 

K provedení tedy žádnou výtku nemáme, je to zkrátka skútr tak, jak byste ho čekali. U nohou se poté nachází malá přihrádka například pro klíče, nebo pro mobilní telefon s USB portem, kam můžete dát třeba nabíječku. Uprostřed má své místo klasický háček na nákupní tašky a zbytek úložného prostoru je pod sedadlem. Pokud jedete s jednou baterií, je místa dostatek na menší nákup, pokud máte 2 baterie, o místě pod sedadlem se nedá moc mluvit. 

Skútr se startuje pomocí bezklíčového vstupu, takže velice podobné tomu, co je dnes u aut – klíč stačí mít jen u sebe. Co mě překvapilo, bylo to, že skútr nedisponuje zamknutím řidítek. Ta jsou i po zamčení celého skútru volně pohyblivá ale to nemusí vůbec vadit a je to spíše jen otázka zvyku a můj subjektivní názor. 

Fajn vychytávka je také ta, že si můžete zvolit ze tří zvuků blinkrů – ten může být buď zcela potichu, nebo mít zvuk klasického blinkru a nebo něčeho, co připomíná cirkusáckou trubku. Výběr je na vás.

Jízda a nabíjení

Jízda na skútru je opravdu skvělá – skútr má 3 režimy jízdy (1, 2 ,3), přičemž 1 je nejekonomičtější (omezuje se výkon na 50 km/h a akcelerace), stupeň 2 zvýší omezovač na 70 km/h a číslo 3 je poté nejvýkonnější, sportovní režim ve kterém můžete jet až 90 km/h. Také ale spotřebovává nejvíce energie. Když jsme u energie, tak baterie se nabíjí z klasické domácí zásuvky a to asi 8 – 9 hodin. Rychlonabíjení tady nehledejte, skútr je do města a výrobce počítá s tím, že ho budete nabíjet pomalu někdy přes noc. Tím pádem moc nenamáháte baterii a ta vám může vydržet déle.

Skútr krásně drží v zatáčkách, pokud chcete akcelerovat, tak to je opravdu fičák. Hmotnost skútru je 90 kg a každá baterie váží cca 20kg. Celková hmotnost je tedy cca 134 kg. To ale není nic, s čím by si běžný člověk neporadil. Na stojánek ho dáte úplně v pohodě. Pro porovnání – nejprodávanější spalovací skútr v ČR – Honda PCX 125 má pohotovostní hmotnost 130 kg.

Co je zajímavostí je fakt, že skútr má motor uprostřed (běžné elektroskútry mají motor na zadním kole) a hnací síla je převedena na zadní kolo pomocí řetězu. To je neobvyklé a výrobce to odůvodňuje tím, že díky tomu je skútr výkonnější. To je super, ale kvůli řetězu také není skútr úplně tichý, jak byste od elektrovozidla očekávali. Stále je slyšet menší chrastění, po čase si ale člověk zvykne a za ten výkon to asi stojí.

Motor v zadní kole není použit především kvůli tomu, že by se při takovém výkonu přehříval.

Pokud skútr zaparkujete a zamknete, tak vás časem překvapí citlivost alarmu. Doslova stačí, aby kolem skútru projel kamion, autobus, nebo něco většího a skútr se rozezní silným alarmem, který se ale po čase vypne. To je asi jediné, co bych na skútru změnil. Alarm je zkrátka zbytečně citlivý a ve většině případů to je obtěžující.

Závěr

Skútr Horwin SK3 je skvělým parťákem do města a testování se mi moc líbilo. Skútr je krásný, moderní, výkonný a stylový. Ještě jednou děkujeme za půjčení.

Technické specifikace

Rozměry

  • PŘEDNÍ RÁFEK: MT 2.75×14
  • ZADNÍ RÁFEK: MT 3.0×14
  • PŘEDNÍ PNEU: 100/70-14
  • ZADNÍ PNEU: 120/70-14
  • ROZVOR: 1360 mm
  • MINIMÁLNÍ SVĚTLÁ VÝŠKA: 155 mm
  • HMOTNOST:  94 kg (bez baterie)
  • MAXIMÁLNÍ ZÁTĚŽ: 281 kg
  • RÁFKY: hliníková slitina

Specifikace

  • VÝKON: 3.1 kW
  • MAXIMÁLNÍ VÝKON: 6.2 kW
  • MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 90 km/h
  • DOJEZD: 79 km (dle EEC testu)
  • NABÍJECÍ CYKLY: ≥ 1000
  • PNEU: přední 14“/ zadní 14“
  • BRZDOVÝ SYSTÉM: CBS
  • NABÍJECÍ ČAS: 8 A/ cca 4.5 h (0-100%)

Je mi 32 let, jsem ženatý a mám syna 🙂 Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu jako SEO specialista, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie a z brandu se stává pomalu lovebrand. NIO má obrovský potenciál a do konce dekády bude jméno společnosti v podvědomí běžných lidí.

Související příspěvky