ElektromobilitaTesty aut
Trendy

Rychlý pohled na PEUGEOT e-RIFTER GT. Aneb když máte velkou rodinu

Od oficiálního zastoupení PEUGEOT Česká Republika jsme dostali na test, konkrétně na 5 dní MPV PEUGEOT e-RIFTER GT. Jaké z něho máme pocity a pro koho je určený? To vše se dozvíte níže.

Technická data:

  • Výkon:100 kW (136 hp)
  • Dojezd: dle WLTP 280 km
  • Reálný dojezd: 240 km
  • Spotřeba: 17,5 kWh/100 km
  • Délka: 4 403 mm
  • Šířka: 1 553 mm
  • Výška: 1 878 mm
  • Kapacita baterie: 50 kWh (reálná 45 kWh)
  • Nabíjení: 11 kW nabíječka (v kufru), maximální DC nabíjecí výkon 100 kW
  • Cena testovaného modelu: 1 125 000 Kč 

Pohled na elektromobil

Vozidlo je robustní a určitě se nejedná o malé auto. Elektromobil je vysoký a také, ve své nejdelší verzi Long, také dlouhý. Jedná se o rodinné auto, což vám napoví jak konfigurátor na webových stránkách, tak také pohled na zadní sedačky. Elektromobil si můžete zakoupit buď s 5 místy pro pasažéry a nebo dokonce se 7 místy (verze Long). Jak jsem psal před chvílí, zadní sedačka prozradí cílovou skupinu vozu – rodiny s dětmi. Naleznete zde totiž 3x uchycení ISOFIX, tj. dáte vedle sebe v pohodě až tři autosedačky. 

Elektromobil jsme dostali v hnědé barvě, který byla celkem hezká, i když osobně bych při koupi sáhnul asi po jiné. Interiér vozu je krásně prosvětlený a v sedačkách se sedí pohodlně jak vpředu, tak také vzadu. Vůz disponuje různými asistenty, jako je například sledování mrtvého úhlu, držení v jízdních pruzích a nebo sledování překážek (respektive dalších aut) před sebou. Co vnímám jako menší nedostatek je výška zadního bezpečnostního pásu, která nešla nijak upravit a po čase pás řezal nepříjemně do krku. 

Interiér elektromobilu je tedy moc hezký, najdete zde spoustu kapes a úložných prostorů, kam něco dát. Bez přehánění mohu říci, že ať se podíváte v interiéru kamkoli, bude v blízkosti nějaké úložné místo. Vnitřku vozu dominují 2 displeje, jeden je středový, kde je vše, co byste očekávali – navigace, rádio, údaje spotřebě, různá nastavení a hands-free. Pozitivní je, že elektormobil podporuje Apple CarPlay a Android Auto, takže můžete svůj telefon zrcadlit do auta a mít tak po ruce Google Mapy, Waze, Spotify, Podcasty a mnohé další aplikace. 

 

V interiéru také poznáte, že vůz je původně navržen se spalovacím motorem a až poté upraven na elektromobil. Například středový panel je až moc velký a je v něm obrovský úložný prostor, stejně tak pod přední kapotou se nenachází menší kufr, jak je u elektromobilů zvykem, ale je tam uložen malý elektromotor. Bizarní je také fakt, že při nabíjení elektromobilu neotevřete levé zadní dveře, které se vysouvají a plnému vysunutí tak brání nabíjecí kabel. Opět je to pozůstatek ze spalovacího verze, u které vám to nemusí až tak vadit – natankováno máte v rámci 2-3 minut a to se asi bez otevření pravých zadních dveří dá zvládnout. U elektromobilu je to ale nepříjemný problém. 

Kufr je poté hodně velký a bez problému do něj dáte vše běžné, včetně dětského kočárku. Kufr má kapacitu 983 litrů a při sklopení sedaček se dostanete až na 2 126 litrů. V kufru také naleznete 12V zásuvku.  

Dojezd

Elektromobil e-RIFTER GT disponuje 50 kWh baterií, což si přiznejme, není nejvíce a při 100 % nabité baterii se dojezd bude pohybovat kolem 240 km. Elektromobil bych tak doporučil spíše do města a nebo na krátké až středně dlouhé trasy. Dojezd je ale u tohoto elektromobilu hodně omezující a moc nechápu, proč výrobce nedal do vozu alespoň 75 kWh akumulátor. Moje spotřeba se pohybovala kolem 13 – 18 kW na 100 km a si myslím, že jsem měl celkem „lehkou nohu“.

Obecně mám pocit, že elektromobil byl co se týče spotřeby efektivnější ve městě. Tím, že vůz je relativně vysoký, tak aerodynamika vozu není nejlepší a na dálnicí vám budou mizet procenta baterie doslova před očima.

Vůz také podporuje několik režimů jízdy – Eco, Normal a Power. V režimu Eco je omezena klimatizace a výkon vozu, na dálnici vám ale bohatě stačí. Režim Normal je o trochu výkonnější a stále úspornější. Power využijete, pokud budete chtít předjíždět. Elektromobil má pro režimu Power opravdu velkou akceleraci a bez problému jsem s tím předjížděl ostatní vozy. Musíte ale brát na vědomí, že ukazatel baterie jde poté celkem rychle dolů a to asi o 20 % oproti režimu Normal nebo Eco. 

Řízení je s elektromobilem obecně hodně příjemné, posilovač řízení odvádí super práci a řídit byste dokázali i doslovat malíčkem. Podvozek je tak středně tvrdý, už jsem jel v měkčích vozech, ale opět nic hrozného a jízda je ve finále fajn.

Závěr

Elektromobil se nám moc líbil a tímto také zastoupení PEUGEOT Česká Republika děkujeme za půjčení. Interiér je moc hezký a velký, zážitek z jízdy je také fajn a nic proti tomu nemám. Kde je kámen úrazu je kapacita baterie a dojezd, který je tak na hraně a vozidlo bych spíše používal ve městě a občas na dálnici. Na delší cesty moc vhodné nebude a i když bude baterie rychle nabitá, častým zastávkám se nevyhnete. 

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Související příspěvky