Deliveries

Rekordní deliveries za prosinec?

NIO (NYSE:NIO) dodalo v Prosinci 2022 celkem 15 815 elektromobilů. Jedná se historicky o nejúspěšnější měsíc a nárůst oproti prosinci 2021 je o úctyhodných 50.8%. NIO dodalo 122 486 elektromobilů za rok 2022 což představuje meziroční zvýšení o 34,0%. To by za normálních okolností byly dobré zprávy, jenže… jsou?

NIO bylo nuceno snížit měsíční guidance pro prosinec, z důvodu COVID-19 restrikcí v Číně a problémů v dodavatelských řetězcích. NIO a především jeho CEO William Li (Kdo je William Li, zakladatel NIO Inc.?) je znám tím, že velmi rád plní guidance. Po snížení guidance reagovaly ceny akcií propadem a obchodují se opět pod 10$ za akcii.

Pojďme si tedy zrekapitulovat, jaké odhady dodávek byly před snížením.

Aby bylo možné dosáhnout cílů za 4. čtvrtletí (43 000 – 48 000 dodávek), NIO potřebovalo dosáhnout následujících čísel za prosinec:

  • 18 763 dodávek pro Guidance Low-Point
  • 21 263 dodávek pro Guidance Mid-Point
  • 23 763 dodávek pro Guidance High-Point

Realita byla však podstatně horší. NIO dodalo pouhých 40 052 elektromobilů za Q4 a nesplnilo tak původní kvartální ani roční cíle. Dodávky za prosinec byly “pouhých” 15 815 aut, což je pod nejnižším očekáváním před snížením, ale stále rekordně nejsilnější měsíc. Investoři se tak mohou ptát roste NIO dostatečně rychle? 

NIO měsíční deliveries
NIO měsíční deliveries
NIO Annual deliveries
NIO Annual deliveries

122 486 elektroaut x průměrná cena $60,000 za auto = 7,3 miliardy dolarů na příjmové straně za rok 2022. Pokud započítáme očekávaný růst, tak v roce 2023 by to mohlo být přes 10 miliard dolarů a v roce 2024 15-20 miliard dolarů. Pokud NIO zvládne udržet stávající růst, pak bude profitabilní někdy okolo Q1 2024 a zároveň by v roce 2026 mohlo překonat dodávky 1 000 000 aut ročně.

NIO však nesmí zpomalit v růstu a naopak ho potřebuje zrychlit. Zvládne to? Co si myslíte vy?

Zdroj: cnevpost.com

Těším se až můj syn bude jezdit elektroautem. Na NIO jsem poprvé narazil v roce 2019 náhodou u brokera etoro a od té doby mám poměrně velkou část růstového portfolia naloženou v číně. Věřím že v budoucnosti na benzínkách nebudeme tankovat, ale swappovat baterie. A komu by se nechtělo, může si postavit soláre na takové to domácí nabíjení.

Související příspěvky