DeliveriesNovinky
Trendy

Deliveries za leden – řekni kde ty auta jsou?

NIO (NYSE:NIO) dodalo v lednu 2023 celkem 8 506 elektromobilů. Což je znatelný pokles oproti historicky nejúspěšnějšímu prosinci. Meziroční pokles o 12% nejspíše není to co investoři čekali. Navzdory poklesu NIO v premarketu rostlo o 2%. Jsou to dobré nebo špatné zprávy?

Konkurenti NIO Li Auto (LI) a XPeng (XPEV) dodali v lednu 15 141 a 5 218 aut. Cena akcií společnosti Li Auto vyrostla za poslední týden o 10%, nicméně akcie společnosti NIO pouze o 1%. Proč tomu tak je?

V lednovém deliveries NIO neukázalo kolik aut dodalo v evropě a domnívám se, že to je z toho důvodu že jsou na cestě další vozidla která budou určena k prodeji. NIO pravidelně zveřejňuje dodávky jak v Číně, tak v Evropě a je tedy otázka zda udělalo vyjímku z důvodu, že dodávky za leden byly výrazně nižší, protože v Evropě není co prodávat.

V roce 2023 by NIO mělo být schopno dodat 180 000 aut, což by znamenalo výrazný roční nárůst. Pokud se NIO podaří zajistit dodávky aut, pak je možný až 130% upside v ceně akcií a mohli bychom se podívat na 27$ za akcii.

Je ale otázka, zda se to NIO podaří a zda nízké deliveries v lednu byly pouze způsobeném covidem, čínským novým rokem a nedostatkem vozidel NIO v Evropě. Únor nám ukáže zda bude platit staré čínské přísloví únor bílý, deliveries sílí.

Těším se až můj syn bude jezdit elektroautem. Na NIO jsem poprvé narazil v roce 2019 náhodou u brokera etoro a od té doby mám poměrně velkou část růstového portfolia naloženou v číně. Věřím že v budoucnosti na benzínkách nebudeme tankovat, ale swappovat baterie. A komu by se nechtělo, může si postavit soláre na takové to domácí nabíjení.

Související příspěvky