ElektromobilitaNovinky

Deutsche Bank pořádala China EV Ride & Drive kde bylo k vyzkoušení i NIO

Minulý týden byla v norském Oslu akce pro investory s názvem China EV Ride & Drive, kterou poprvé pořádala Deutsche Bank a účastníci si na ni mohli vyzkoušet hned několik čínských elektromobilů, včetně NIO ES8, XPeng P7, Zeekr 001 nebo Aiways U5. Jaké jsou jejich pocity a dojmy z ES8? 

Design a kvalita provedení ES8

Investoři, kteří si ES8 půjčili a projeli se v ní byli v zásadě jednoho, pozitivního názoru – kvalita provedení je na velmi vysoké úrovni a interiér i exteriér působí moc dobře. Kvalitou se tak dá prý NIO srovnat s velkými a zavedenými výrobci aut a na elektromobilu nebylo vidět ani to, na co celkem často trpěla konkurenční Tesla – nesouměrné mezery v karoserii například u dveří či u kufru. Vše tady pěkně lícuje, což byste také od elektromobilu, jehož cena startuje někde (v přepočtu) kolem 1,5 mil. Kč očekávali. 

Nejvíce si poté účastníci užívali režim Sport, který je dle jejich slov velmi zábavný a auto je neuvěřitelně dynamické. Zajímavý je fakt, že skóre spokojenosti majitelů NIO je v Norsku obecně vyšší, než v Číně. 

Srovnání Tesla Model X Plaid a NIO ES8 100 kWh

Technologie v interiéru udělali dojem

Infotainment a digitální displeje se také těšily oblibě a vše bylo naprosto intuitivní a snadno ovladatelné. ES8 je přímo lokalizovaná pro Norsko, tj. v norštině funguje navigace i hlasové ovládání NIO NOMI. Z tohoto chytrého asistenta byli lidé nadšení i když nefungoval vždy na 100 %, i tak ale fungovalo hlasové ovládání lépe, než v mnoha jiných elektromobilech.

Luxusním vozidlům v Evropě vládne Něměcko

Prémiový segment v Evropě si i nadále drží němečtí výrobci OEM (BMW, Mercedes, Audi atd.), ale předpokládá se, že toto by se v příštím roce mohlo začít výrazněji měnit a do konce dekády je pravděpodobné, že na evropských silnicích běžně uvidíme luxusní čínská auta, jako je NIO.

Čínské automobilky se nyní potýkají s problémem předsudků. Lidé v Evropě se totiž mylně domnívají, že elektromobily z Číny jsou nekvalitní. To už ale dávno není pravda a všechny čínské automobilky budou mít problém toto myšlení u svých potencionálních zákazníků změnit. 

NIO se proto nyní více soustředí na budování značky v Norsku, než na maximalizaci objemu prodejů. K dnešku se v Norsku prodalo od září 2021 již přes 538 modelů ES8, což je podobné číslo, jako má třeba BMW iX3.

Expanze pokračuje

Ještě letos NIO oficiálně vstoupí se svým vlajkovým sedanem ET7 na další 4 trhy včetně Německa, Nizozemska, Dánska a Švédska. NIO už nyní staví v Berlíně NIO House.

Zdroj: cnevpost.com

Je mi 31 let, jsem ženatý a mám syna 🙂 Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu jako SEO specialista, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie a z brandu se stává pomalu lovebrand. NIO má obrovský potenciál a do konce dekády bude jméno společnosti v podvědomí běžných lidí.

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *