ElektromobilitaZajímavosti

Porovnání cen NIO ES8 v Číně a v Norsku

Většina z nás by čekala, že ceny modelů pro evropský trh budou znatelně vyšší, než ceny stanovené v mateřské Číně. Ostatně toto platí u mnoha jiných čínských automobilek, které uváděly své modely na evropský trh s poukazem na další výdaje na certifikaci a zejména s tím související vyšší bezpečnostní požadavky.

Opak je u NIO ES8 však pravdou. NIO prodává svůj model ES8 v Norsku s nižší cenou v přepočtu na českou korunu, než se prodává v domovské Číně a to ne úplně o malou částku. Jedná se v přepočtu na české koruny až o zhruba 200 000 Kč. Jak dalece se budou tyto ceny v Norsku držet na této hladině nebo jde o prvotní zaváděcí ceny v tuto chvíli nevím, ale předpoklad je, že nějaký čas zejména z důvodu inflace budou stoupat. V červnu 2022 byla inflace v Norsku na hodnotě 6.3%, což je oproti České republice, kde jsme čelíli ve stejném měsíci inflaci 17.2% přeci jen znatelně lepší číslo. Pokud se tedy podíváme na přehled cen a porovnáme je, dostaneme následující tabulku:

Model ES875 kWh100 kWhBaaS*
Čína (Yuan)496 000 ¥554 000 ¥426 000 ¥
Čína (Kč)1 775 680 Kč1 983 320 Kč1 525 080 Kč
Norsko (NOK)638 900 kr708 900 kr548 900 kr
Norsko (Kč)1 571 694 Kč1 743 894 Kč1 350 294 Kč

*V tabulce vidíte i možnost zakoupit auto bez baterie. BaaS je zkratka anglického termínu „Battery-as-a-service“. To znamená, že platíte pouze za pronájem baterie na měsíční bázi a auto kupujete bez baterie. Zajímavostí je, že ani NIO tyto baterie nevlastní, ale pronajímá si je od výrobce CATL na leasing. Můžete si vlastně vybrat a měnit baterie podle potřeby. Pokud víte, že budete jezdit pouze malé vzdálenosti po městě a blízkém okolí, stačí vám pouze malá baterie s nižším měsíčním pronájmem a na dovolenou si vezmete baterii větší a daný měsíc zaplatíte pouze vyšší částku. NIO navíc bude uvádět v roce 2023 baterku o kapacitě až 150kWh.

Z hlediska tedy měsíčních nákladů pro jednotlivé baterie jsou v porovnání mezi Čínou a Norskem následující ceny:

Model ES875 kWh100 kWh
Čína (Yuan)980 ¥1 680 ¥
Čína (Kč)3 508 Kč6 014 Kč
Norsko (NOK)1 399 kr1 999 kr
Norsko (Kč)3 442 Kč4 918 Kč

Jak vidíte, tak i v tomto případě je cena měsíčního pronájmu o něco nižší. Ptáte se, jak budou řidiči v Norsku prakticky provádět výměnu baterií? I na toto je samozřejmě pamatováno a NIO má již první otevřenou Swap station v Oslu a plánuje v brzké době otevřít až 20 takových stanic po celém Norsku.

Jakmile NIO uvede svůj první model v Německu (což by se mělo povést v Q4 tohoto roku) pokusíme se pro vás provést pro model ET7 stejné porovnání cen.

Jmenuji se Jaromír a jsem otcem skvělých 5 dětí. Pracuji na různých pozicích v IT již více jak 30 let a to nejen v Česku, ale i po Evropě nebo i USA. Posledních 12 let jako nezávislý konzultant zejména jako projektový manažer. NIO jako jeden z EV start-upů je jedním z mých nejoblíbenějších. Jako dřívější velký petrolhead mám odmalička rád auta, ale již je to nějaký čas co se věnuji elektromobilitě a vším, co je s tím spojené.

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button

Používáte blokování reklamy

Pokud chcete web používat, vypněte si prosím AdBlock nebo jiný blokátor reklamy. Děkujeme.