ElektromobilitaNovinky

Modely podznačky Alps nebudou disponovat LiDARem

Podle nejnovější zprávy se modely podznačky Nio Alps rozhodly eliminovat technologii LiDAR a místo toho využijí čip s označením Orin 1.

Místní média informují, že Alps, dceřiná společnost Nio, plánuje integrovat do svého systému inteligentního řízení čistě vizuální řešení, podobné tomu, které používá Tesla, s cílem snížit náklady na technologii.

Nová zpráva naznačuje, že Alps bude spoléhat na jediný čip Nvidia Orin X a opustí používání technologie LiDAR. Informace, získané od různých informovaných zdrojů, byly sděleny místním médiím HiEV.

Zatímco stávajících osm modelů značky Nio, které jsou aktuálně k dispozici na trhu, jsou postaveny na platformě NT 2.0 a standardně vybaveny jedním LiDARem na střeše a superpočítačem Adam poháněným čtyřmi čipy Orin, Alps chce svůj první model, uvést na trh ještě v letošním roce.

Zavedení jediného čipu Orin a opuštění LiDARu výrazně odliší chytré řízení Alps od standardního přístupu značky Nio.

V současné době využívají modely platformy NT 1.0 společnosti Nio čip EyeQ4 od Mobileye s výpočetním výkonem 2,5 Tops. Naopak čip Nvidia Orin X nabízí výkon až 254 Tops, což znamená, že superpočítač Adam dosahuje 1 016 Tops.

Podle informací HiEV budou modely Alps postaveny na platformě NT 3.0 pro novou generaci vozidel od společnosti Nio. Prvním modelem na této platformě bude ET9, luxusní sedan představený na Nio Day 2023 23. prosince.

ET9 bude prvním modelem vybaveným vlastním čipem pro autonomní řízení Shenji NX9031 od společnosti Nio, který se vyrovná výkonu čtyř čipů Nvidia Drive Orin. Navzdory této změně bude model ET9 stále disponovat LiDARem umístěným na střeše.

Je mi 32 let, jsem ženatý a mám syna 🙂 Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu jako SEO specialista, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie a z brandu se stává pomalu lovebrand. NIO má obrovský potenciál a do konce dekády bude jméno společnosti v podvědomí běžných lidí.

Zdroj
cnevpost.com

Související příspěvky