
Na dnešním NIO Day představila společnost NIO nový model ET9. ET9 je novým vlajkovým modelem značky NIO, do dnešního dne to byl model NIO ET7. Design je zajímavou kombinací sedanu a kupé s karoserií fastback a SUV-kupé. NIO uvádí, že design byl inspirován letadly. Má bezrámové dveře, vysouvací kliky dveří a vysouvací zadní spoiler.
Předprodejní cena modelu NIO ET9 je 113 000 USD (cca 2,5 mil. Kč). Více informací o cenách zatím nemáme. Čínští zákazníci si nyní mohou model rezervovat zaplacením zálohy ve výši 700 USD, která je opravňuje ke slevě z konečné kupní ceny a 100 hodinám exkluzivních služeb.
Model ET9 bude postaven na ultra vysokonapěťové platformě s napětím 925 V a bude vybaven velkými válcovými akumulátorovými články 46105 vyvinutými společností NIO, což povede k lepšímu energetickému výkonu a rychlejšímu nabíjení.
Současné vysokonapěťové systémy pro běžné elektromobily se obvykle pohybují v rozmezí 230-450 V, což se běžně označuje jako systém 400 V. Průmysl přechází z napěťové platformy 400 V na 800 V, která má typický rozsah napětí 550-900 V. Elektromobil je také vybaveno vlastním 5nm čipem ADAS (Shenjie NX9031) a novým operačním systémem SkyOS.
Model ET9 bude poháněn sadou baterií s kapacitou 120 kWh, přičemž hustota energie jednoho článku baterie je 292 Wh/kg. Za 5 minut jste schopni nabít vzdálenost 255 km. Stejně jako všechny ostatní modely NIO bude i ET9 podporovat výměnu baterie.
ET9 je relativně velké auto: rozměry: 5324/2016/1620 mm, rozvor 3250 mm a světlá výška 200 mm. NIO zatím ukázalo pouze čtyřmístnou verzi. Pětimístná verze bude představena později. Má 23palcová kola.
Výkon: 520 kW (180 vpředu a 320 vzadu). Má pohon AWD a RWS .
ADAS: ET9 má 3 lidary. Jeden nad předním oknem a jeden v každém předním blatníku. Nad zadním oknem lidar není, zde se nachází kamera. Další kamery a senzory jsou umístěny v nárazníku, na střeše a na blatnících.
Už nyní lze elektromobil předobjednat, dodávky pak začnou v Q1 roku 2025.
ET9 bude konkurencí pro automobily jako Mercedes řady S, BMW řady 7 a Audi A8. Jedná se o špičku toho, co jsou schopni výrobci aut k dnešnímu dni nabídnout.