ElektromobilitaNovinky

NIO v roce 2023 postaví dalších 1 000 výměnných stanic

Společnost NIO odhalila strategický a celkem agresivní plán toho, jak budou postupně vznikat nové stanice pro výměnu baterie. Tento rok jich postaví až 1 000.

Původní plán, který byl oznámen na NIO Day 2022 nestačil a to potvrdil sám CEO společnosti, William Li. Původní plán totiž hovořil o počtu 400 do konce roku 2023, nyní je tedy plán více než dvojnásobný. Měsíčně tak NIO musí postavit kolem 125 stanic.

Do května bude společnosti NIO stavět stanice 2. generace a poté přejde na nově představené stanice 3. generace.

Aktuálně existují 3 generace těchto stanic, které se odlišují v kapacitě baterií, které jsou stanice schopny pojmout a také maximálním denním počtem výměn. Novejší stanice také vyměnují baterie rychleji, než ty starší.

  • 1. generace – vnitřní kapacita 5 baterií, až 120 výměn denně
  • 2. generace – vnitřní kapacita 13 baterií, až 312 výměn denně (nejrozšířenější v Číně a Evropě)
  • 3. generace – vnitřní kapacita 21 baterií, až 408 výměn denně. Byla oznámena na NIO Day 2022 a instalovat se začne na jaře 2023.

“Stanovili jsme si nový cíl přidat 1 000 stanic pro výměnu baterií v roce 2023, takže do konce roku 2023 bude kumulativně k dispozici více než 2 300 stanic,” uvedl Li

Z 1 000 nových stanic bude přibližně 400 umístěno u dálnic. Dalších 600 stanic bude rozmístěno ve městech. 

Před týdnem jsme měli možnost testovat v Mnichově vlajkový sedan ET7 a zástupci německého NIO nám sdělili, že do konce roku 2023 bude v Německu kolem 100 výměnných stanic, což jde ruku v ruce s představeným plánem. To je velice pozitivní zpráva – pokud bude mít Německo 100 stanic, dalších 300 může být v Nizozemsku, Dánsku a Švédsku. To jsou ale spekulace a počty jsou oficiální pouze pro německý trh.

K čemu stanice slouží?

Účel stanice je tak rychlá výměna baterie vozu, tj. odpadá časově náročnější nabíjení akumulátoru. To se hodí v případě, kdy chcete ušetřit čas a nebo z nějakého jiného důvodu nechcete čekat 10, 20 minut na dobití baterie u nabíječky. Elektromobily NIO už jsou totiž od začátku navržené právě s ohledem na tento účel a vybitou baterii můžete vyměnit za plně nabitou za 2-3 minuty. A to je velká časová úspora.

Zdroj: reuters.com

Je mi 32 let, jsem ženatý a mám syna 🙂 Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu jako SEO specialista, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie a z brandu se stává pomalu lovebrand. NIO má obrovský potenciál a do konce dekády bude jméno společnosti v podvědomí běžných lidí.

Související příspěvky