ElektromobilitaNovinky

Majitel NIO ET7 dojel do základního tábora Mount Everestu

Majitel vozu ET7 s přezdívkou Xizhu si se svou ženou naplánoval netradiční líbánky. Společně dojeli elektromobilem do základního tábora nejvyšší hory světa, Mount Everestu, který je ve výšce 5 364 m.n.m.

Xizhu je jedním z prvních majitelů NIO ET7 a také ES6. Cestou do tábora píchli několik pneumatik, což bylo způsobeno zejména štěrkem a nestabilním povrchem silnic, po cestě je tak museli několikrát měnit. O tomto zážitku se pochlubil 17. července v aplikaci NIO. 

O servis vozu ET7 bylo bez problémů postaráno, zajímavé také je, že v Tibetu se nachází stanice pro výměnu baterie Battery Swap, konkrétně je ve Lhase. Jedná se o přesně 1 000. stanici která byla otevřena teprve 6. července. Elektromobil tak měl vždy dostatek energie a mohl se vždy dobít.

Srovnání Tesla Model S Long Range (2021) a NIO ET7 150 kWh

Tato stanice využívá 100 % čistou energii, elektřina pochází z fotovoltaických a vodních elektráren.

Tábor se nachází ve výšce 5 364 m.n.m, kde mohou mít běžná spalovací vozidla problém. Spalovací motor totiž potřebuje ke svému chodu kyslík a toho je již v této výšce méně. Obecně platí, že spalovací motor ztrácí z výkonu asi 3 % na každých 1 000 metrů nadmořské výšky.

Odpověď na Teslu?

Zajímavé je, že 12. července sdílel oficiální účet společnosti Tesla na síti Weibo video, na kterém cestovatelský vlogger Trensen dojel ve vozidle Tesla do základního tábora Everestu. Je tak dost dobře možné, že se právě tímto videem Xizhu inspiroval. Ať to je jak chce, jedná se každopádně o skvělý marketingový tah. Moc elektromobilů totiž v základním táboře na nejvyšší hoře světa nebylo. 

Zdroj: cnevpost.com

Mám rád technologie a nové věci, v minulosti jsem psal články zaměřené na společnost Apple pro velké české magazíny, v posledních pár letech jsem se ale přeorientoval na elektromobily. Pracuji v marketingu se zaměřením na SEO. Na NIO jsem poprvé narazil asi před 2 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie. Dle mého názoru má NIO obrovský potenciál a do konce dekády bude brand společnosti v podvědomí běžných lidí.

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button

Používáte blokování reklamy

Pokud chcete web používat, vypněte si prosím AdBlock nebo jiný blokátor reklamy. Děkujeme.