ElektromobilitaNovinky

Model výměny baterií slibuje snížení nákladů pro spotřebitele. To potvrdil také CEO společnosti Li Auto

Společnosti Li Auto a NIO jsou mnohými považováni za konkurenty, ale to nebrání jejich top managementu, aby se navzájem chválili a motivovali.

“Pokud jde o snížení nákladů na elektromobily, má model výměny baterií velmi slibnou budoucnost”, řekl zakladatel Li Auto, předseda představenstva a generální ředitel Li Xiang na mediální akci 2. března.

Li se přímo nezmínil o NIO, ale jasně odkazoval na jeho obchodní model, který také velice chválil. V Číně je NIO hlavním výrobcem elektromobilů s možností výměny baterií. Nejlevnější model NIO, sedan ET5, například začíná na cca 46 tis. USD (cca 1 020 000 Kč) za verzi s 75 kWh baterií a 54 tis. USD (cca 1 200 000 Kč) za verzi s 100 kWh akumulátorem.

Pokud si spotřebitelé zvolí možnost BaaS, elektromobil začíná na 36 tis. USD (cca 800 000 Kč) a cena pronájmu je 137 USD (cca 3 040 Kč) měsíčně za balíček 75 kWh a 236 USD (cca 5240 Kč) měsíčně za verzi 100 kWh. Elektromobil se tak stává více dostupnějším pro běžné uživatele – počáteční cena je výrazně nižší, než při zakoupení vozu s baterií.

Modely výrobce Li Auto, které se aktuálně prodávají, jsou všechny SUV, pokrývající cenové rozpětí 42 až 70 tis. USD (cca 933 000 až 1 554 000 Kč). Za zmínku však stojí, že současné modely Li Auto jsou všechny elektromobily s prodlouženým dojezdem (EREV), které jsou v podstatě PHEV (plug-in hybrid) a jsou zaměřeny na jinou cílovou skupinu, než modely NIO.

Zdroj: cnevpost.com

Petr Spevak

Více než 15 let pracuji jako Business architekt v bankovním sektoru a díky tomu mám zájem o nové technologie a vše kolem digitalizace. Společnost Nio mě velmi zaujala svým inovativním přístupem, výborným PR a designem svých vozů, což by v budoucnu mohlo znamenat obrovský úspěch na celosvětovém trhu v oblasti elektromobility.

Související příspěvky