ElektromobilitaNovinky

NIO žádá o rozšíření typů baterií LFP do svých elektromobilů

Společnost Nio žádá o přidání lithium-železofosfátové baterie (LFP) do svých vozidel, což by mohlo být jedním z jejích nejnovějších snah o dosažení zisku a snížení nákladů.

Čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (MIIT) dnes zveřejnilo svůj nejnovější katalog modelů, které se budou moci prodávat v Číně, a také mnoho žádostí od automobilek pro změny ve specifikacích. K tomuto katalogu se může veřejnost vyjádřit od 9. do 15. prosince.

Čtrnáct modelů Nio zaznamenalo změny ve specifikacích vozidel. Jedná se o jak aktuálně prodáváné, tak i modely, která již nejsou v nabídce.

U všech těchto modelů byla přidána možnost baterie LFP, přičemž dodavatelem bateriových článků a sestav je čínský gigant energetických článků CATL.

Rozdíl mezi ternární lithiovou baterií a LFP baterií:

Ternární články nabízejí vyšší hustotu energie a lepší výkon v zimním dosahu, ale za vyšší cenu a vyšší riziko tepelného úniku.

Baterie LFP mají obvykle nižší hustotu energie a horší výkon v zimním dojezdu, ale nižší cenu a lepší tepelnou stabilitu.

Během několika posledních let byly ternární baterie volbou pro špičkové modely a v mnoha případech vyšší úrovně výbavy kvůli jejich schopnosti poskytovat vyšší dojezd.

Pokud společnost Nio bude ve svých modelech používat LFP baterie, bude reálné snížit cenu elektromobilu, případně zvýšit marži.

Více než 15 let pracuji jako Business architekt v bankovním sektoru a díky tomu mám zájem o nové technologie a vše kolem digitalizace. Společnost Nio mě velmi zaujala svým inovativním přístupem, výborným PR a designem svých vozů, což by v budoucnu mohlo znamenat obrovský úspěch na celosvětovém trhu v oblasti elektromobility.

Zdroj
Cnevpost.com

Související příspěvky