Novinky

NIO ukázalo model ES7. Prodeje startují už 28. srpna 2022

Model ES7 je prvním SUV modelem, který využívá technologickou platformu druhé generace NT2.0. Novinka zapadá mezi modely ES6 a ES8 a je koncipována jako středně velké až velké SUV.

Jedná se o pětimístný vůz s rozměry 4 912 mm, na šířku 1 987 mm a na výšku 1 720 mm, přičemž rozvor nápravy dosahuje 5 022 mm. Pohon zajišťuje dvojice motorů s kombinovaným výkonem 480 kW a 850 Nm. To umožňuje zrychlení z 0 na 100 za 3,9 sekundy a omezenou maximální rychlost 200 km/h. Vůz bude vybaven bateriemi o kapacitě 70 kWh (NMC), 75 kWh (ternární-LFP) a 100 kWh (NMC). Dojezd se bude v závislosti na baterii pohybovat od 485 do 930 kilometrů. Dojezdu má napomoci součinitel odporu vzduchu 0,263 cd.

NIO ES7 je vybaven působivou soustavou kamer, senzorů a radarů pro autonomní řízení. NIO tento systém nazývá NAD, což je jednoduchá zkratka pro NIO Autonomous Driving. Zahrnuje LiDA, který se nachází nad čelním sklem, sedm kamer s vysokým rozlišením 8 MPx, čtyři kamery s prostorovým pohledem reagující na světlo s rozlišením 3 MPx, jeden ADMS (Advanced Driver Monitoring System, pět radarů s milimetrovými vlnami a 12 ultrazvukových senzorů. Vstupy z těchto kamer zpracovává “superpočítač” NIO Adam, který dokáže zpracovat 8 GB obrazových dat za sekundu.

Karoserie

Co se týká vzhledu, tak NIO opět použilo design NIO X-Bar. Mřížka chladiče, jak už je u elektromobilů zvykem, chybí a předek auta je tak krásně minimalistický, což pomáhá i aerodynamice. LED světlomety tak krásně vyniknou a auto tak vypadá nádherně nejen v noci. Zajímavě také vypadají červené brzdové třmeny a hranaté podběhy kol. ES7 je také jedním z prvních certifikovaných elektromobilů v Číně, které může táhnout karavan nebo přívěs.

Na zadní straně se nachází zkosené zadní sklo a spoiler, což zvýrazňuje sportovního ducha. Pod zadním sklem má své místo zadní světlo, které je tvořeno LED pásem, který se táhne přes celou šířku vozu.

Interiér

Design interiéru vychází z ostatních vozů  NIO, především z modelu NIO ET5, ale vypadá o něco elegantněji a moderněji. Má překvapivě velký volant, 9,8″ digitální přístrojový panel, 12,8″ dotykový displej uprostřed a digitálního asistenta NIO NOMI na horní straně palubní desky. NIO nazývá NOMI “společníkem s umělou inteligencí” a tvrdí, že jej lze aktivovat pouhým pohledem, což znamená jediné – vozidlo vás neustále sleduje. NIO uvádí, že AI umožňuje “volnou konverzaci”.

V interiéru se také nachází hned 23 reproduktorů, takže o kvalitní zvuk bude postaráno.

Na rozdíl od mnoha nových vozů uváděných na trh jinými čínskými automobilkami nemá NIO ES7 ani žádný jiný vůz od NIO samostatnou obrazovku pro spolujezdce.

Verze a ceny ES7

Níže jsou verze modelu dle kapacity baterie a prodejní cena.

  • 75kWh baterie, 69 750 $, asi 1 660 000 Kč
  • 100kWh baterie, 78 400 $, asi 1 860 000 Kč
  • 150kWh baterie, 81 600 $, asi 1 930 000 Kč

Pokud jste se na živý přenos uvedení novinky nedívali, záznam naleznete na oficiálním kanálu NIO níže.

 

Zdroj: nio.com, cnbc.com

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Související příspěvky