ElektromobilitaNovinky

NIO potvrdilo dodání 150 kWh baterie v Q4 2022

Společnost potvrdila, že ve 4. čtvrtletí tohoto roku uvede na trhu baterii o kapacitě 150 kWh, kterou v minulosti slibovala. Vzhledem k tomu, že všechny elektromobily NIO disponují mechanismem pro výměnu baterie, tak novou baterii mohou využívat i stávající majitelé vozů NIO. A to buď trvale, nebo na měsíční bázy.

Polovodičová baterie čínské společnosti s kapacitou 150 kWh obsahuje pevný elektrolyt narozdíl od tekutého elektrolytu, který se nachází ve standardních lithium-iontových bateriích. Baterie společnosti NIO obsahuje anodu vyrobenou z kompozitu křemíku a uhlíku a niklovou katodu. Nabízí tak energetickou hustotu 360 Wh/kg.

Audi žaluje NIO kvůli názvu ES6 a ES7. Modely prý porušují ochranné známky na Audi S6 a S7

Nová baterie zvýší dojezd modelu ES8 na 850 km, modelu ES6 na 900 km a modelu ET7 na více než 1 000 km. Tato čísla jsou odhady NEDC (New European Driving Cycle). NIO již loni při představení vlajkového modelu ET7 oznámilo, že chystaná polovodičová baterie zvýší dojezd elektromobilů nad hranici 1 000 km a to ke konci roku 2022.

Kdo je dodavatelem pevnolátkových baterií zatím není známo. Tato hybridní baterie se začne vyrábět koncem letošního roku nebo nejpozději začátkem roku 2023. Je tak pravděpodbné, že bude dostupná také v Evropě, kde NIO plánuje velkou expanzi – už v září uvidíme společnost v Něměcku.

Zdroj: driveteslacanada.ca

Mám rád technologie, videohry a v minulosti jsem psal příspěvky zaměřené na mobilní technologie a společnost Apple pro významné české magazíny. Telefony a Apple mě pořád baví ale trochu jsem se přeorientoval i na elektromobily. Pracuji v marketingu, na značku NIO jsem poprvé narazil asi před 3 lety a od té doby pravidelně přikupuji akcie.

Související příspěvky